תתפלאו, למרות שמשרד התחבורה נלחם כמדי שנה בדיונים על מנת להקשות על תהליך הוצאת רשיון הנהיגה בקרב הצעירים ולעלות את גיל הוצאת הרשיון מ-17 שנים, במדינת ישראל ניתן להוציא רשיון טייס פרטי החל מגיל 17, בדיוק כמו הגיל להוצאת רשיון לרכב פרטי. כמובן, שהשיקולים של משרד התחבורה להקשות את תהליך הוצאת רשיון הנהיגה לנהגים צעירים הם שיקולים נכונים היות ויש מאות אלפי כלי רכב על הכביש, ואילו בשמי הארץ אין כמות כזאת של מטוסים.
לפני התחלת התהליך להוצאת רשיון טייס פרטי יש לעבור בדיקה רפואית הקובעת את כשירות התלמיד לטיסה. הבדיקה נערכת על ידי רופא תעופתי שהוסמך להעביר את הבדיקות הללו. בישראל קיימים מספר רופאים עם הסמכה שכזו בכל מחוז. בנוסף, על התלמיד לקבל "רשיון מתלמד" מדובר על רשיון תעופה זמני המונפק על ידי רשות התעופה האזרחית. רק לאחר מילוי הטפסים ברשות התעופה האזרחית והשלמת המבדקים הרפואיים אצל רופא תעופתי ניתן להתחיל בלימודים המעשיים והתיאורטיים.
כאמור, קורס הטייס הפרטי מורכב מ-2 שלבים: השלב התיאורטי והשלב המעשי. השלב התיאוריה כשמו כן הוא מלמד על יסודות ענף התעופה ואת הכללים והחוקים הקיימים באוויר. ממש כמו שלב התיאוריה בהוצאת רשיון נהיגה בכלי רכב, רק הרבה יותר מסובך וארוך: מבחני התיאוריה להוצאת רשיון טייס פרטי מורכבים מ-7 מבחנים עיוניים שונים הנערכים ברשות התעופה האזרחית.
בשלב המעשי, הכולל מינימום של 40 שעות טיסה בהתאם לתקנות הטיס, התלמיד לומד את השליטה במטוס והניווט. בסופו של הקורס נערך לתלמיד מבחן מעשי בטיסה כללית ובטיסת ניווט על ידי בוחן של רשות התעופה האזרחית. כמו בשיעורי הנהיגה, גם כאן כאשר מדובר על 40 שעות טיסה מינימום זה לא מחייב שאחרי 40 שעות טיסה או אחרי 30 שיעורי טיסה אתם תהיו מוכנים למבחן המעשי. בדרך כלל על מנת להוציא רשיון טייס פרטי ולהיות מוכנים למבחן המעשי התלמידים נדרשים לעבור הרבה יותר מ-40 שעות טיסה.