איך לבחור בית דפוס למוצרי הדפוס של העסק?

השיווק, התדמית והמיתוג הם מאבני היסוד של הכלכלה המודרנית. היום, יותר מתמיד, אנו כצרכנים נוטים לשים לב לכל אותם פרטים קטנים שמרכיבים את תדמית העסק, אלו שיגרמו לנו בסופו של דבר לבצע את החלטת הקנייה ולבחור בעסק אחד על חשבון עסקים אחרים.

אחד מהגורמים החשובים ביותר לתדמית בית העסק, הוא בית הדפוס שנבחר לעבוד עמו. נכון, לרוב לא בית הדפוס קובע את המיתוג אלא אנשי הקראייטיב של הארגון, אבל לאיכות מוצרי הדפוס ישנה השפעה מכרעת על "התחושה" שמוצרי הדפוס מספקים.

כך או אחרת, ההחלטה בדבר בית הדפוס שישרת את צרכי העסק היא אחת מהחלטות החשובות ביותר שכל בעל עסק צריך לקבל. מה חשוב לבדוק ואילו נתונים תצטרכו לקחת בחשבון? על כך בכתבה הבאה:

אמינות
קשה להפריז בנזק שעלול להיגרם כאשר סוכן מכירות מגיע לפגישה בלי ניירות עבודה מתאימים, גם קמפיין שמתעכב בגלל עיכוב בהפקת מוצרי הדפוס עלול לגרום לעסק נזק עצום ושלא לדבר על עיכוב בהכנת אריזות קרטון המשמשות להפצה. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם בית דפוס שמילה שלו זו מילה. כזה שיכול להתחייב על מועדי אספקה "צפופים" ולעמוד מאחורי ההבטחות שלו.

איכות המוצר המוגמר
גם אם המיתוג שלכם נעשה על ידי טובי המעצבים, בית דפוס חובבני יוכל "לחרב" את העבודה. אי הקפדה על רוחבו של אזור ה"בלייד" (השטח שנחתך בהדפסה), סטיות חמורות בגוונים במעבר בין הדפוס הדיגיטלי לפרינט, נייר מאיכות ירודה ועוד בעיות עלולות לגרום לחזונו של המעצב להשתבש כליל ולמוצר המוגמר שהשקעתם משאבים רבים בתכנונו להראות כמו עבודה חובבנית.

זמינות וקרבה ללקוח
הקשר בין העסק לבית הדפוס שלו אמור להיות שוטף, על בסיס שבועי או חודשי וזאת מכיוון שמוצרי דפוס, מטבעם, הם מוצרים מתקלים שנועדו לחלוקה או לשימוש העסק. לכן, כדאי לבחור בבית דפוס שנמצא בסמוך לאזור הטבעי שלכם ויוכל לספק לכם את המוצרים על בסיס שוטף. למרות רשת האינטרנט ותקשורת המחשבים אין כמו הקשר הבינאישי וכוסות הקפה שנלגמות בנחת בפגישות עם אנשי הדפוס. חפשו בית דפוס מתאים שנמצא בסביבתכם.

הדפסת ניסיון
בתי דפוס מקצועיים מאפשרים ללקוחות לבצע הדפסת ניסיון של מוצרי הדפוס לפני תחילתה של ההדפסה הסדרתית. הדבר נועד לאפשר לכם לקבל את ההחלטה בנוחות, אחרי שאחזתם במוצר המוגמר וראיתם כיצד הוא נראה בפועל. המינוח המקצועי להדפסה הזו הוא "אייריס". וחשוב מאוד לעולם לא להזמין כמות גדולה מבלי לבחון את המוצר בטרם ההדפסה.

מחיר
כמובן שהמחיר שתשלמו לבית הדפוס הוא לא הפקטור החשוב ביותר, אבל הוא בהחלט פקטור בעל משמעות רבה. לכן, לפני שאתם מקבלים החלטה, ערכו סקר שוק בין מספר ספקים שעומדים בכל שאר תנאי הסף ובחרו בזה שיציע לכם את המחיר האטרקטיבי ביותר.

לאחרונה אנחנו רואים המון מוצרי פרסום שונים, זהו אחד מאמצעי הפרסום שהכי עובדים היום ובנוסף הם יחסית חסכוניים יותר ואמצעי הפרסום האחרים

וכעת, כיצד לבצע את הבחירה – במכרזים שחברות גדולות עורכות, נהוג לתת לכל סעיף משקל מסוים ולבחור בספק שהתוצאה המשוקללת שלו היא הגבוהה ביותר, כך לדוגמא, תוכלו לתת לבית הדפוס הזול ביותר ציון 10 וליקר ביותר אחד, לאיכותי ביותר 20 ולגרוע ביותר 2 וכו' הכל בהתאם לחשיבות שאתם מייחסים לפרמטרים השונים. זה יאפשר לכם להגיע להחלטה עסקית מחושבת ולבחור בבית הדפוס המתאים ביותר.

הכתבה באדיבות בית הדפוס ארמון רמה – דפוס בתל אביב משנת 1996

Paste your AdWords Remarketing code here