מצלמות נסתרות לשיפור שירות הלקוחות בחנויות

אנחנו רגילים שמתבוננים עלינו כשאנחנו עושים קניות. מצלמות נסתרות עוקבות אחר כל התנועות שלנו, ואנשי מכירות עוקבים אחרינו כשאנחנו מתקדמים ברחבי החנויות שלהם. אבל הרבה קמעונאים מתחילים להשתמש במצלמות נסתרות ובציוד ריגול ברמה חדשה.

כנראה שאף פעם לא קראתם את האותיות הקטנות של מדיניות הפרטיות בהסכמים שאתם חותמים עליהם כלאחר יד

אם כל אלה הם חדשות עבורכם, ככל הנראה הסיבה לכך היא שמעולם לא קראתם או הבנתם את מה שהסכמתם עליו במדיניות הפרטיות של בנקים, קמעונאים ואפליקציות. וקרוב לוודאי שמעולם לא דמיינתם שקמעונאים יתעניינו כל כך לרגל אחר קונים תמימים.

בעוד שרוב הצרכנים מבינים את הצורך בהתקנת מצלמות נסתרות, מעטים מצפים שמוניטור הפרסום בווידיאו בחנות שהם קונים בה, צופה בהם עם מצלמות מותקנות על מנת לאסוף פרטים עליכם ועל הרגלי הקניות שלכם.

אבל ברוב המקרים, כשחנות מתקינה מצלמות נסתרות, היא עושה זאת כדי לעקוב מקרוב אחר פעולות צרכנים למטרת שיפור השירות שלה, וזה מצב שבו כולם מנצחים.

מצלמות נסתרות מתקדמות

מצלמות נסתרות שפועלות על וידיאו ברזולוציה גבוהה עוקבות אחר כל האזורים בחנות ומחוצה לה. לאחר מכן הסרטים מאוחסנים ומקוטלגים לחיפוש קל. ניתן למזג את הסרטונים עם נתונים אחרים של החנות, כמו למשל פרטי העסקה של מה שקניתם, בכמה, ובאמצעות איזה כרטיס אשראי.

מידע זה מאוחסן בצורה מאובטחת, כך שלא ניתן לפרוץ אותו, ואתם יכולים פשוט לבטל את הסכמתכם להגנה על פרטיותכם. באוקטובר 2018 נציבות הסחר הפדרלית המליצה על גילוי ברור לצרכנים, תקני אבטחה לסרטונים מאוחסנים, וביטול הסכמת לקוחות בנסיבות מסוימות.

מה כל כך מעניין בכם?

חנויות משתמשות בנתונים של לקוחות, שמתגלים באמצעות התקנת מצלמות נסתרות שפועלות על וידיאו, על מנת להגדיר איוש ולהקטין מקרי גניבות.

המערכת יכולה גם לבצע צילומי תקריב למקרים של גנבי זהויות ולבחון את אמיתות הטענות לפגיעות ולהפחית את עלויות ההונאה.

מי משתמש במצלמות נסתרות?

רוב הרשתות הגדולות מתקינות מצלמות נסתרות שפועלות על וידיאו, אבל גם קמעונאים רוצים את הפרטיות שלהם. למשל, רשת גדולה שמעסיקה ניתוח וידיאו, על פי חומרי קידום מכירות מודפסים, משתמשת במערכות כאלה ובציוד ריגול אחר.

חנויות יכולות להשתמש במידע כדי לשפר את השירות. וזה לא הכול. תוכלו לקבל קופונים והנחות. מחקרים מראים כי צרכנים אינם סומכים על קמעונאים במידע האישי שלהם, אך אם תוצע הצעה אטרקטיבית, הם יתנו אותו.

פרסום בהתאמה אישית

כשאתם מסתכלים על מודעות וידיאו על מסכים, יתכן שהן מסתכלות עליכם בחזרה. ניתן לבנות בתוך המסך מצלמות נסתרות זעירות. טכנולוגיית זיהוי פנים קובעת את קבוצת הגילאים שלכם, המגדר, המוצא ואולי אפילו את מצב הרוח שלכם, כך שניתן להגיש פרסומת שמכוונת אליכם.

ותגי זיהוי תדר רדיו שמוצבים בסחורות מזהים כשאתם מרימים פריטים. הם יכולים להפעיל שלט דיגיטלי סמול למודעות ממוקדמות או לפרטים אודות המוצר. קיוסקים ומסכי מגע אינטראקטיביים לעתים קרובות עושים את אותו הדבר.